Telefon
WhatsApp
İnstagram
Dikkat Eksikliği

Dikkat Eksikliği


DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPER AKTİVİTE

Dikkat eksikliği

Hiperaktivite

Dürtüsellik

Son dönemde pek çok aileden duyduğumuz dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu, öğrenme güçlüğü olan çocuklara özel bir program hazırlamayı amaçladık. Bu konu üzerine yaptığımız araştırmalarla çocukların ihtiyaçlarını analiz ederek bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayıp hem akademik hem de sosyal destek vermek üzere siz değerli danışanlarımızla olacağız.
·
Çocuğuma bir türlü ev ödevini yaptıramıyorum!
·
Evde kardeşleri ile hep kavga ediyor!
·
Okulda arkadaş edinemiyor!
·
Sınıfta ders dinlemiyor!
·
Öğretmeni hep dikkatsizliğini şikâyet ediyor!
·
Arkadaşları ile oyun oynayamıyor!
·
Zeki olmasına rağmen testlerde bir türlü dikkatini toplayamıyor, bildiği soruları kaçırıyor.
·
Çizgi film seyrederken saatlerce kıpırdamadan duruyor ama başka zaman bir türlü yerinde durmuyor.
·
Çok dağınık bir türlü planlı olamıyor.


KULLANILALAN TEKNİKLER
PLAY ATTENTİON
Play Attention, davranış şekillendirme, mesleki eğitim, veri değerlendirme ve diğer destek özelliklerini kapsarken sistemin çekirdeğini kullanıcının beyin dalgalarını doğrudan okuyan sensorlar oluşturur. Patentli donanım ve yazılımla birlikte kola takılan cihaz, dikkati kişinin gerçek zamanlı görebileceği somut bir değere dönüştürür. Bu şekilde dikkat kavramı ölçülebilir hale gelir ve dolaysıyla sürekli geribildirim yoluyla bir beceri olarak öğretilebilir.
Play Attention’ın (nöro veya biofeedback gibi benzer uygulamalar) dayandığı bilim, 25 yıldan fazla süredir varlığını sürdürmektedir. Fakat bu eğitim programı benzersizdir ve sadece performans sonucuna doğru ilerler. Play Attention’ın başarısı, öğrencinin gerçek yaşamda ne gösterdiği ile değerlendirilir; yaygın örnekler arasında ödevleri uygun zamanda bitirme becerisi veya çoklu yönergeleri takip edebilme becerisi gösterilebilir. Öğrencilerin kullanabilecekleri kalıcı zihinsel araçlar sağlanarak ayırıcı işlem, görsel takip ve dikkati sürdürme gibi diğer becerilerin de geliştirilmesi sağlanır. Kısacası, Play Attention, doğuştan daha önce yapamadığı şeyleri yapması için öğrencinin beynini “eğitir”.


Play Attention, dikkat problemi yaşayan çocuklar için zayıf olan nöral ağlarını güçlendirerek bu sorunları vurgulamak için özel olarak tasarlanmış tam bir beceri geliştirme protokolüdür. Tutarlı ve yapılandırılmış eğitim sayesinde bir öğrenci istekli olarak odaklanma, yönergeleri takip etme, dikkat dağıtıcıları göz ardı etme ve sınıfta başarısını engelleyecek davranışlarını kontrol etme becerilerini artırır.

Devam eden araştırmalar, dikkatini toplamada zorluk yaşayan öğrencilerin akademik alanda mücadele etme ihtimalinin bir hayli düşük olduğunu göstermiştir. Bu durum, sınıf derslerini anlama, ödevleri zamanında bitirme, dürtüsel ve zarar verici davranışlarından uzak durma yeteneklerini kapsar fakat sadece bunlarla da sınırlı değildir. Bu yeteneklerin yokluğu genellikle düşük performansa ve çalışma zamanında büyük ölçüde artışa yol açar ki bu durum sadece özgüveni değil aynı zamanda bir öğrencinin sosyal/akademik gelişimini de olumsuz etkiler.

Akademik Geribildirim

Play Attention eğitim sistemi, akademik geribildirimi(edufeedback) kullandığı için çok güçlüdür. Akademik geribildirim, geribildirim teknolojisi ile kanıtlanmış eğitim metodolojisinin ve davranış şekillendirme tekniklerinin bütünleşmiş halidir.

Diğer bir ifadeyle, akademik geribildirim, Play Attention öğrencilerine, bilişsel beceriler geliştirmek ve davranışlarını şekillendirmek için video oyunlarını yalnızca dikkatleriyle kontrol etmelerini sağlayarak, dikkatlerini gerçek zamanda görmeleri sağlar. Ayrıca akademik geribildirim, öğrencilerin dikkat ve davranış arasında direkt bir bağ olduğunu görmelerini sağlar. Örneğin, kıpırdanma, dikkati azalttığı için Play Attention oyunlarının durmasına sebep olur.

Alıştırma Yapmak Mükemmeli Getirir

Odaklanmayı artırmak için kişi odaklanma becerileri üzerine alıştırma yapmalıdır. İşte ve okulda performansı artırmak için kişi gerekli bilişsel beceriler üzerine alıştırma yapmak zorundadır. Tekrar ve tutarlılık sayesinde kişi uzmanlık ve kalıcılık kazanır. Bu akademik geribildirimin temelidir.

Akademik ve profesyonel başarı, ağırlıkla, iyi dikkat, görsel takip, görev zamanı, kısa süreli hafıza sıralaması ve ayrımcı işleme dayanır. Bu beceriler olmadan, okuduğunu anlamadan basit bir şeyi hatırlamaya kadar her şey çok zor olur. Bu yüzden, yeterliliği artırmak ve bu becerilerin transferini sağlamak için bu beceriler isteğe bağlı olarak uygulanabilecek seviyeye gelene kadar tekrar edici alıştırma yağmak gerekir. Akademik geribildirim, kullanıcının alıştırma yapmasını ve gerçek zamanda odaklanmalarını geliştirmede ne kadar ilerlediklerini görmelerini sağlar.

Akademik Geribildirim Neden Video Formatı Kullanır?

Dikkat sorunu yaşayan çocuklar ve yetişkinler, video oyunlarını kolayca oynayabilirler. Bunun sebebi, bu oyunlar çok aşırı derecede duyular için uyarıcı doludur. Maalesef, bu oyunlar eğlenceli olmasına rağmen dikkat ile ilgili bir şey öğretmez hatta dikkat dağınıklılığını pekiştirir

Dikkati toplama, öğrenme ve odaklanma için çok önemlidir. Sınıflar, evler ve iş yerleri o kadar duyuları uyarıcı ortamlar oluşturmaz bu yüzden oyunlarla yarışamaz. Dinleme, okuma ve yazma birçok kişi için yeterince uyarıcı etkinlikler değildir.

Play Attention, odaklanmaya yardımcı olmak için işitsel ve görsel öğeler taşıyan düşük uyaranlı video formatında video oyunları sunar. Sonuçlara ulaşılabilmesi için davranışlar ve hareketler, koç tarafından izlenir.

Zayıf Dikkat Öğrenmeyi Zorlaştırır!

Nasıl öğrendiğimize bir bakalım

Öğretmen

Öğrenme yöntemi, içerik ve öğrenme malzemelerinin organizasyonunu da içeren bir kısım davranış serileridir. Neyin nasıl öğrenildiğini, öğretmen ve öğrencinin özelliklerini ve öğrenme ortamını da kapsar. Örneklerden bazıları: hazırlayıcı etkinlikler, bilgisayar üzerinden eğitim, yönergelerin tekrarı, örnek verme vb.

Öğrenci/Öğrenen

Öğrencinin özellikleri şunları içerir: bütün var olan bilgileri, biliş ötesi becerileri, hafıza becerileri ve zorlandığı alanlar.

Öğrenme Süreci

Öğrenme süreci, sağlanan verileri alabilmesi için öğrencinin mümkün olduğu kadar çok ve sırasıyla öğretim yöntemlerine dikkat etmesini gerektirir. Eğer bu gerçekleşirse, öğrencinin önceki bilgisini yenisiyle bütünleştirip organize etmesine sebep olan bilgilerin bilişsel işlemlenmesi gerçekleşir. Dikkat sorunu yaşayan bir kişi genelde öğrenme için gerekli başka becerilerde de zorluk yaşamaktadır yani tek sorun dikkat değildir. Zayıf dikkat, bilginin kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya transferini engeller. Sonuç, unutkanlıktır.

Bilişsel Sonuçlar

Bilişsel sonuçlar, öğrencinin bilgi veya bilgiyi alma, prosedürler ve stratejileri içeren hafıza sistemindeki değişimlerdir. Bu bilgiyi anlamayı içerir. Bunu, çarpım tablosundaki işlemleri ezberlemekle karşılaştırın. Bu, öğrenci sınıf çalışmalarına dikkatini veremediği zaman çok zor olmaktadır.

Sonuç Performansı

Sonuç performansı, becerileri hatırlamayı ve becerilerin yeni görevlere transferini içeren kullanıcının gerçek performansı ya da davranışsal değişimleridir. Bunu, çarpım tablosunu markette kullanmayla karşılaştırın. Dikkatinizi veremiyorsanız bunu yapmak çok zordur.

Akademik geribildirim, dikkati bir zorluk haline getiren az gelişmiş sinirsel ağları geliştiren bir yöntem sağlayarak öğrenme sürecini, bilişsel sonuçları ve sonuç performansını güçlendirir. Bu, daha iyi akademik ve iş performansını, sosyal performansı ve daha iyi özgüveni getirir.

­­­­­ -------- Dikkat problemleri nadiren tek başına gerçekleşir . Dikkat zayıf olduğunda, öğrenciler genelde diğer becerilerde de zayıftır. Bu beceriler şunlardır:

• Görev Zamanı

Bir görevi verilen zaman diliminde başlayıp bitirebilme becerisidir. Ev ödevi bunun iyi bir örneğidir.

• Görsel Takip

Dikkati vererek hareket eden bir nesneyi takip edebilme becerisidir. Toplantıda patronu izlemek bunun iyi bir örneğidir.

• Kısa Süreli Hafıza

Kısa süreli hafıza, bize, kısa bir süre içinde görevler yapmamıza, çok basamaklı yönergeleri almamıza ve isimleri hatırlamamıza yardım eder.

• Ayrımcı İşlem

Dikkat dağıtıcıları önemsemeyip öğretmene odaklanabilme becerisidir. Bu beceriyi artırmak, evde, işte ve okuldaki dikkat dağıtıcıların etkisini azaltır.

Play Attention, performansı bu beceri alanlarında artırmak, davranışı geliştirmek ve dikkati artırmak için akademik geribildirimi kullanır.

Play Attention ve Bilişsel Eğitim Psikolojisi

Şimdi biliyoruz ki beyin nöral ağlar aracılığıyla farklı parçalarıyla iletişim kurar. Bunu, bilgisayarınızın internet aracılığı ile başka bilgisayarlara bağlı olması gibi düşünebilirsiniz. Ne var ki tel kablolar yerine beynimizde kablolama, hücreler tarafından yapılır. Bu kablolama, beynin çalışmasını sağlar. Diğer bütün şeylerle birlikte bu sinirsel ağlar görmemizi, duymamızı, düşünmemizi ve iletişim kurmamızı sağlar.

Dikkat Bir Beceridir

Dikkat, beyin hücrelerinin ve bunların kurduğu ağların uyum içinde senkronize bir şekilde çalışması olarak düşünülebilir. Yani dikkat bir orkestranın şefi gibidir. Northwestern Üniversitesi araştırmacılarından Yee Joon Kim'e göre her bireysel müzisyen kendi tonlarını çalıyor ancak şef orkestranın karşısına geçtikten sonra birlikte çalmaya başlıyorlar, buradaki her müzisyen beyindeki bir sinir hücresini ifade ediyor. Psikoloji profesörü Satoru Suzuki'ye göre dikkat sadece nöronları senkronize etmiyor ayrıca daha net bir şekilde çalışmalarını sağlıyor. "Dikkat, bu bütün nöronlarla birlikte koordinasyon sağlıyor böylece çevredeki değişimleri daha net takip ediyor."

Play Attention'ın Faydaları

Play Attention Latince, karate ya da çarpım tablosu öğrenmekten faklı olarak, basit beceri kazandırma tekniğidir. Fark yaratan teknolojisi sayesinde , dikkat süresini el ile tutulabilir , öğrenim için somut görünür bir hale dönüştürür.

Bu yüzden, Play Attention’ın aslında tam olarak ne yaptığı sorusunu akla geliyor. Play Attention odaklanabilme ya da sıkıcı veya düşük uyarıcı durumlarda katılabilme yeteneğini öğretiyor. Bu tür becerilere hâkim olarak, öğrenci ne istediğine ve ne zaman istediğine odaklanıp, nasıl olduğuna tam olarak bakılmaksızın uyarıcı ya da teşvik edici uyaranlara izin vererek dikkatini kontrol edebilir. Bu daha kısa ödev süresi, sınıf dersleri için daha fazla dikkat, talimatları izlemek için daha iyi yetenek, görevini yapmak için daha az zaman harcamaya, oyalanmayı yok etmeye ve çevreye rağmen yoğunlaşma yeteneğine dönüşür.

Lütfen aklınızda tutun Play Attention ‘ın, faydaları muazzamdır; fakat uzun bir süreç gerektirir. Keman çalmayı öğrenme becerisi gibi Play Attention sisteminde başarıda seanslar alır ve usta olmak için saatlerce pratik yapmak zorundasınız. Her öğrenci farklı olmakla birlikte, genellikle dıştan gözlenebilir değişimleri 12 seanstan sonra görmeye başlıyoruz. Program genellikle 30 ile 40 saat arasında bitirilebiliyor.

Oyunun sıklığına bağlı olarak, genellikle tüm sürecin tamamlanması için 8 ay ile maksimum bir yıl arasında değişen bir süreyi ifade ediyor. Bu da bir eğitim öğretim sezonu anlamına gelmektedir.

Gördüğünüz gibi, Play Attention hızlı bir düzeltme aracı değildir. Yine keman çalma örneğine bakacak olursak, müzik yapabilmek için hiçbir kısa yol yoktur. İyi haberse bir öğrencinin Play Attention becerilerini bir kez öğrenmesi, onların hayatlarının geri kalanında da bu becerilere hâkim olmasını sağlar çünkü onlar bu yetenekleri her gün kullanırlar. Play Attention etkileri yaşam boyu kullanılır.

Play Attention için uygun adaylar dikkatini geliştirmek isteyen bütün bireylerdir.


Hiperaktivitede Play Attention Yöntemini:

Uzmanlar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu sorunuyla baş etmede NASA’da astronotların uçuş simülasyonları için kullanılan play attention yöntemini öneriyor.

Çocuklarda aşırı hareketlilik, dikkatsizlik ve isteklerini erteleyememek, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun en önemli belirtileri olarak sıralanıyor. Uzmanlar, sorunun zaman kaybetmeden kontrol altına alınması gerektiğini belirtiyor. Sorun, uygun eğitimsel yaklaşımlarla ele alınmadığında iş hayatından sosyal ilişkilere kadar tüm yaşamı olumsuz etkileyebilir.

‘Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu’nun genellikle 7 yaşından önce başladığını ve kişinin hayatının genelini etkileyebilecek derecede önemli olduğunu belirten Uzman Psikolojik Danışman Belin Güner Nas, “Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar dikkatlerini toplamakta zorlanır. Bazıları davranışlarını düşünmeden gerçekleştirir ve fazla hareketlidir. Bazılarında ise dikkat eksikliği ve düşüncesiz davranışlar olmakla birlikte aşırı hareketlilik yoktur. Aslında her çocuk zaman zaman bu şekilde davranabilir fakat hiperaktif çocuklar hemen her zaman hareketlidir. Kendini kontrol etmek ellerinde değildir. Bu durum akademik başarılarını, sosyal ilişkilerini ve çevreye uyum sağlamalarını olumsuz yönde etkileyebilir” açıklamasını yaptı.
Ailelerin “Hareketli çocuk zekidir, enerjisi fazla geliyordur, bırakın yapsın, büyüyünce düzelir” gibi yanlış inanışlara sahip olmasının hiperaktif çocuklara yardımı geciktirdiğini vurgulayan Belin Güner Nas, şunları söyledi:

“Eğer ebeveynler, çocuklarını dikkatli bir şekilde takip eder ve onlardaki aşırı hareketlilik, dikkat eksikliği ve istekleri erteleyememek gibi belirtileri fark ettiklerinde bir uzman görüşü alırlarsa, sorunun çözümü yolunda çok önemli bir adım atmış olurlar. Sorunun fark edilmesinde ailelerin yanı sıra, sınıf öğretmenlerine de büyük rol düşüyor. Sırada bekleyememe, derste dikkatini yeteri kadar sürdürememe ve dürtüsel hareketlerini durduramama gibi davranışları, okul çağına gelen çocuklarda ilk fark edenler genellikle öğretmenleri oluyor.”

‘Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu’nun tedavisinde kullanılan yöntemlerle ilgili bilgi veren Nas, “NASA’da astronotların uçuş simülasyonları için geliştirilen ve kullanılan Play Attention yöntemiyle dikkat dağınıklığı ve hiperaktivitesi olan çocuklarda 3-4 aylık bir çalışma sonucunda olumlu değişimler gözlenebiliyor’’ diye konuştu.

BEYİN DALGALARIYLA KONTROL

Nas, Play Attention uygulanması hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu çalışmada, çocuğun koluna takılan bir cihaz sayesinde beyin dalgaları bilgisayara iletilmekte ve oyunu yönlendirmektedir. Çocuk, dikkatini oyuna verdiği sürece oyun ilerlemekte ve belirlenen hedeflere ulaşılabilmektedir. Çocuğun dikkatinin dağıldığı anlarda oyun durmaktadır. Böylece çocuğun dikkati hem çocuk hem de eğitmen tarafından somut olarak bilgisayar ekranında gözlenebilmektedir. Uygulamanın içinde çeşitli dikkat alanlarına yönelik oyunlar bulunuyor. Bu oyunlar bir mouse ya da joystick ile değil sadece beyin dalgalarıyla kontrol edilebiliyor. Ve dikkati geliştirirken çocuğun hafıza geliştirme, görevleri zamanında yerine getirme, organize olma becerilerine de yardımcı oluyor. Play Attention bu egzersizleri çocuğu onu sıkmadan, yormadan, sevdirerek yaptırıyor.”

Play Attention’ın düzenli bir şekilde uygulandığında dikkat eksikliği olan ya da hiperaktif çocuklarda yaşanabilecek değişimleri de aktaran Belin Güler Nas, bunları şu şekilde sıraladı:

• Daha uzun süre dinleyebilme,
• Ev ödevlerini kendisi başlayıp sürdürebilme,
• Organize olma becerilerinde gelişme,
• Dürtüsellikte ve hareketlilikte azalma,
• Başladığı işi bitirebilme,
• Kendini kontrol edebilme,
• Bellekte gelişme,
• Görsel organizasyonda gelişme,
• Davranışlardaki gelişmeye bağlı olarak arkadaş ilişkilerinde düzelme,
• Kurallara uyma konusunda gelişme.
ntvmsnbc.com
Yetişkinlerde Dikkat Eksikliği
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite sendromu, sadece çocukluk çağında meydana gelen bir durum değildir, çocukluk çağında böyle bir tanı almamış kişilerde de erişkinlikte saptanabilir. Tabii ki çocukluk çağı dikkat eksikliği ve hiperaktivite sendromunun belirtileriyle, erişkin çağda karşılaşılan belirtiler farklıdır, erişkin bir kişide sanki motor takılmış gibi bir aşırı aktivite, sıraların üzerinde koşma ve otorite-öğretmenler vb- ile sorun yaşama gibi belirtiler olmaz, esas olarak aşağıdaki belirtilerle karşılaşılır.
Konsantre olamamak ve odaklanmayı sürdürmede aşırı güçlük konuşmanın ortasında uzaklara dalıp gitmek, başkalarının konuşmasını dinlemekte zorlanmak, detaylarla ilgilenmekten sıkılmak.
Aşırı odaklanma: Çelişkili gibi gözükse de sık rastlanılan bir belirtidir, kafasındaki kaostan kaçmak isteyen kişi, sürdürdüğü eyleme aşırı odaklanır, öyle bir dalar ki, zamanı unutur, dışarıdan seslenenleri duymaz.

Organizasyonsuzluk ve unutkanlık: Zaman planlaması yapamama, bir işe başlamakta ve bitirmekte zorlanma, devamlı geç kalma eğilimi, randevuları kaçırma, anahtarlığı, telefonu ve cüzdanı sık sık kaybetme, faturaları ödemeyi unutma
Dürtüsellik ve huzursuzluk hissi: Toplantılarda uygunsuz davranma-kalkıp yürüme, yerinde duramama, sık sık söz kesme ve kabaca davranma eğilimi, düşünmeden konuşma, alkol ve madde aşırı kullanımına meyilli olma
Hiperaktivite: Çok konuşma, heyecan arayışı, bir anda bir çok işi yapmaya çalışma, risk almaya çok meyilli olma, çok çabuk sıkılma
Duygulanım, ilişki ve iş zorlukları: Eleştiriye tahammülsüzlük, başarısızlık karşısında çabuk hayal kırıklığına uğrama, çabuk sinirlenme ve duygulanımsal dalgalanmalar, motivasyonu sürdürme güçlüğü nedeniyle sık sık iş ve eş değiştirme isteği

Erişkin dikkat eksikliği ve hiperaktivite sendromu, maddi sorunlara, iş kayıplarına, aile sorunlarına, başka psikiyatrik hastalıklara ( örneğin alkol bağımlılığı, anksiyete ve depresyon) yol açabildiği için önemli bir sağlık sorunudur. Uygun yaşamsal müdahaleler ve yönlendirmenin yanı sıra çok mesafe kaydedilmiş olan ilaç tedavisi de bu zorlu hastalıkla baş edilmesine ve kişinin işlevselliğini, kendinden memnuniyetini arttırmasına olanak sağlamaktadır.

İşin sırrı, dikkati ve bilişsel işlemleri ifade eden beyin dalgalarını izleyen Play Attention BodyWave kol cihazında gizlidir. Kol cihazını ve beyin gücünüzü, eğlenceli oyunlarımızı kontrol etmek için kullanırsınız. Zihninizle, Harry Potter veya StarWars’taki Luke Skywalker gibi nesneleri hareket ettirdiğinizi düşünün. Play Attention sayesinde, zihniniz bir oyun kumandası veya bilgisayar faresi gibi olur, aynı zamanda gerekli becerileri öğreten oyunlarla davranışlarınızı geliştirirsiniz. Eğlenceli oyunlarımız, önemli öğrenme becerilerini kolay kılar. Haftada, 2-3 defa 30-45 dakikalık seanslarla, uzun dönemde önemli gelişimler sağlanır.

Çocuğunuz size zorluk çıkarıyor mu? Play Attention’ı kullanmayla bu artık sorun olmayacak. Özel kol cihazı sayesinde, bilgisayarı zihinle kontrol etmek, yüksek teknolojili bir eğlencedir. Hiçbir şey bununla kıyaslanamaz.

Play Attention, NASA teknolojisinin patentli gelişmiş halidir. Bilimsel araştırmalar, beynin hayat boyunca sürekli değişim kapasitesine sahip olduğunu göstermiştir. Buna, nöroplastisite denir. Play Attention, kullanıcının gerçek zamanda dikkatini görmesini sağlar. Zamanla, Play Attention kullanan öğrenciler dikkat ve odaklanmayı geliştirmektedirler. İnteraktif alıştırmalar, öğrencileri, odaklanmanın ve bilişsel işlemlerin yeni seviyelerine çıkması için zorlar. Seviye seviye öğrenci, sınıfta ve evde başarılı olması için gerekli olan kalıcı becerileri geliştirir.

MOXO TESTİ: Yetişkin ve çocukların dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve anksiyete bozukl.ukları tanılarında kullanılan MOXO Testi kurumumuzda uygulanmaktadır
MOXO Dikkat ölçme Testi Klinisyenlere Neler Kazandırır?
DOĞRULUK:
MOXO DEHB nun dört bileşini olan dikkat, zamanlama, hiperaktivite ve dürtüselliği ölçer. Dürtüsellik ile hiperaktivite; zamanlama problemi ile dikkat eksikliği arasındaki nüansı ayırt edebilir.
KİŞİSEL DİKKAT PROFİLİ:
Kişinin yaşına ve cinsiyetine göre dikkat profilini verir. Özellikle yoğun dikkat gerektiren mesleklerde görsel ve işitsel çeldiricilerin dikkat üzerine etkisini gösterebilir.
ÇELDİRİCİLER:
MOXO gerçek hayattakine benzer uyaranların simülasyonu ile kişinin bu durumlardaki performansını ölçer. Test sırasında ayrı ayrı işitsel ve görsel; hem işitsel hem görsel kombine çeldiriciler kullanılır. Kişinin bu etkiler altında dikkati, zamanlaması dürtüselliği ve hiperaktivitesi değerlendirilir. Tüm bu parametrelerin çeldiriciler ile değişkenliği tek tek değerlendirilebilir.
TEDAVİYE YANITIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Testin tedavi sonrasında uygulanması ile tedavi öncesi ve sonrası farklar objektif olarak değerlendirilir.

Sonraki
Çocuklarla İletişim

Bize Soru Sorun

Bizimle iletişime geçmek ve soru sormak için iletişim butonuna tıklayınız.

İLETİŞİM